شینیون

همیشه انتخاب رنگ موی مناسب، مسئله ای است که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. زیرا انتخاب رنگ مناسب و متناسب با رنگ صورت و چهره، زیبایی خاصی را در فرد به وجود خواهد آورد و رنگ مو از جمله کارهایی است که نیاز به مهارت بالایی برای رسیدن به نتایج مشخص دارد. اما برای داشتن یک رنگ موی مناسب و آنچه مد نظرتان هست، باید رنگ مو و لایت را نزد متخصص انجام دهیم.

تفاوت رنگ مو در افراد به دلیل مقدار و نسبت ملانین در پیاز مو است. تار مو از داخل ریشه رشد می کند و با توجه به مقدار نلانین رنگش تغییر می کند. معمولا رنگ مو به ژنتیک فرد بر می گردد. اما این بدان معنا نیست که ما با هر رنگ مویی به دنیا بیاییم تا آخر مجبوریم همان رنگ را داشته باشیم. الان می توان به راحتی با کمک رنگ مو و لایت موها را به هر رنگی که بخواهیم درآوریم.

نحوه انجام رنگ مو

همانطور که گفتیم، رنگ و جنسیت موهای هر فرد با توجه به ژنتیک یا قومیت او تعیین می شود. ساختار مو در هر فرد به سه قسمت تقسیم می شود:
1 ساقه مو
2 ریشه
3 فولیکول
مو مانند پوست از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و رنگدانه های معروف به ملانین که نشانگر رنگ مو هستند، در سطح میانی مو و ضخیم ترین قسمت آن قرار دارد. ملانین توسط ملانوسیت های ماتریکس مو تولید می شود و در رنگ مو و لایت این قسمت مو تغییر می کند. هر چه میزان ملانین در مو کمتر باشد، رنگ مو روشن تر است و هر چه میزان ملانین بیشتر باشد، موها تیره تر می شوند.
با افزایش سن، سلول های رنگدانه در فولیکول های مو به تدریج می میرند. وقتی سلول های رنگدانه کمتری در فولیکول مو وجود داشته باشد، آن رشته مو دیگر حاوی ملانین نخواهد بود و رنگ شفاف تری پیدا می کند. بدین ترتیب موی انسانها با افزایش سن سفید یا خاکستری می شود که اکثر خانمها دوست دارند با رنگ مو و لایت آنها را پوشش دهند.
این رنگدانه ها متشکل از سه رنگ آبی، قرمز و زرد هستند. میزان رنگدانه آبی در موهای تیره بیشتر و میزان رنگدانه زرد در موهای روشن بیشتر است. دلیل تفاوت رنگ موی اروپایی ها و آسیایی ها شدت این رنگدانه هاست.

کدام رنگ مو برای من بهتر است؟


آیا تابه حال شده است، به این موضوع فکر کنید که کدام رنگ مو و لایت برایتان بهتر است؟ شاید برای انتخاب رنگ مویی که مناسبتان هست، حدس هایی بزنید و اما باز هم اطمینان لازم را ندارید. متخصصین و افرادیکه در آرایشگاه ها مشغول به کار هستند چگونه رنگ موی مناسب شما را به خوبی پیدا می کنند؟ فاکتورهایی وجود دارد که در صورت دانستن آن ها می توان به خوبی رنگ مویی که برایمان مناسب است را پیدا کنیم.
انتخاب رنگ مو و لایت مناسب، به رنگ پوست فرد بستگی دارد. رنگ های سرد برای پوست روشن با ته رنگ پوست صورتی مناسب هستند و رنگ های تیره و گرم برای پوست های برنز بهتر است.
با کمک آمبره می توانید در موهایتان را لایت زیبایی ایجاد کنید. در آمبره چون ریشه موها تیره تر است و معمولا نزدیک به رنگ مو خود فرد است بنابراین مدت زمان تمدید رنگ ریشه می تواند طولانی تر شود.
برای انتخاب رنگ مو و لایت بررسی کنید پوستتان گرم است یا سرد؟
اما چگونه گرم یا سرد بودن پوست را می توان تشخیص داد؟ شما به راحتی و با نگاه کردن به رگ های داخل بازو می توانید این موضوع را تشخیص دهید. اگر رگ های شما به رنگ سبز است یعنی پوست شما گرم است. اگر رگ های شما به رنگ آبی است یعنی پوست شما سرد است.
عموما افرادی که پوست آنها گرم است، چشم و موی تیره دارند اما افرادی که پوست آنها سرد است مو و رنگ چشمان روشنتری دارند.
گروهی از افراد هستند که جز هیچ کدام از این دوسته نیستند. این افراد پوستی خنثی دارند و رگ های آنها رنگ واضح سبز یا آبی ندارد. انتخاب رنگ برای این افراد آزاد است.

موخوره گیری

موخوره (موخره) مو چیست؟ موخوره به حالتی گفته می شود که نوک موهای شما خشک، شکننده و فرسوده و چند پاره شده باشند. موخوره مو به شما می گوید که موهایتان آسیب دیده و به توجه بیشتری نیاز دارند. پس شما باید برای سلامتی و احیا موها اقدام به موخوره گیری مو یا موخوره تراپی نمایید. موخوره حالتی پیش رونده است و اگر درست و به موقع درمان نشود سلامتی موهایتان را بکلی به خطر می اندازد.

روش های درمان موخوره:

  1. کوتاه کردن مو. مدل های کوتاهی موی جدید را امتحان کنید و از فرصت پیش آمده برای تغییر نهایت استفاده را ببرید. با مدل های کوتاهی جدید مثل مدل کوتاهی لیر ، مدل کوتاهی باب ،مدل کوتاهی فارا می توانید هم از شر موخوره مو خلاص شوید و هم یک تغییر اساسی در چهره خود ایجاد کنید.
  2. موخوره گیری با قیچی روشی هنرمندانه است که زمان بر و با کیفیت انجام می شود.
  3. موخوره گیری با دستگاه هم طرفداران خود را دارد اما هنر و ظرافت قیچی موخوره گیری چیز دیگری است.